Wij gebruiken cookies op onze website, bijvoorbeeld om anonieme statistieken bij te houden. Lees meer
Dame met mondkapje voor Covid-19

IJsSoft en Covid-19

  • Bastiaan
  • 9 augustus 2020
  • Covid-19

Onze klanten willen weten wat wij voor Covid-19 maatregelen nemen. Om die vraag direct te beantwoorden, schrijven we even een stukje over de actuele situatie.

Nederland
In Nederland is de grootste golf voorbij, maar toch blijven we allemaal zoveel mogelijk thuiswerken. Wij nemen proactief maatregelen nemen in verband met Covid-19 en volgen nauwgezet de richtlijnen van de overheid. Dit vragen wij ook van door ons ingehuurde collega's. Omdat wij hier veelal met het openbaar vervoer naar kantoor en naar onze klanten reizen, proberen we zoveel mogelijk digitaal te vergaderen. Inmiddels zijn we heel behendig met Zoom, Teams en Whereby en helpen tools zoals Mural en Trello ons projecten geheel online te plannen.

Wilt u toch even in het echt afspreken? Geen probleem. Zolang u niets heeft of heeft gehad, komen wij graag naar u toe. Wij reizen dan zoveel mogelijk buiten de spits, zodat we nauwelijks met andere mensen in contact komen. Uiteraard met ons masker op in de trein en bus of met eigen vervoer.

Voor klanten binnen Europa waar wij normaal naartoe zouden vliegen, blijven we virtueel vergaderen. De maatregelen in landen binnen de EU verschillen per land of regio en verschillende van onze klanten zitten in risicogebieden. Niet alleen het vergaderen is dan een uitdaging, maar de vraag is ook: kom je nog wel thuis? Hoewel we het heerlijk vinden om te vliegen, is het voorlopig nog even rustig aan doen met het vliegverkeer.

India
Onze programmeurs in India zitten nog altijd in de lockdown die al enkele maanden van kracht is. Iedereen die bij ons werkt heeft goede apparatuur om thuis te werken en gelukkig doen zij dat ook allemaal. Waar nodig hebben we goede thuiswerkplekken ingericht, zodat ze ook thuis hun werk kunnen voortzetten.

Omdat het aantal besmettingsgevallen in India nog niet afvlakt, hebben we besloten de komende maanden het thuiswerken nog gewoon voort te zetten. Natuurlijk staat het kantoor daar voor iedereen klaar die dingen wil bespreken, maar we merken dat ook hier nagenoeg alles digitaal gaat. Gelukkig maar, want het openbaar vervoer en de openbare voorzieningen zijn toch net even anders ingericht dan hier in Nederland.

Helaas één geval in India
Van alle medewerkers die wij in dienst hebben of inhuren is er slechts bij één programmeur in India Covid-19 vastgesteld. Zij is met haar gezin direct in quarantaine gegaan. Het is afwachten hoe zich dit verder ontwikkeld. Wij zijn dankbaar dat alle andere medewerkers en hun families veilig en gezond zijn.

We hebben klanten kunnen helpen
Wel hebben wij het als bedrijf extreem druk gehad in de afgelopen periode. Niet alleen nieuwe projecten die uitgevoerd zijn, maar ook hebben wij veel klanten geholpen websites aan te passen. Nieuwe teksten, mededelingen over openingstijden en veel ondernemers die direct de huidige bedrijfsvoering aanpassen. Bijvoorbeeld van restaurants naar bezorgdienst of van stofzuigerzakken naar de productie van mondkapjes. We zien superveel innovatie bij onze klanten en we hebben ze gelukkig daar goed bij kunnen helpen.

Kunnen wij u helpen uw website aan te passen?

Laat uw klanten weten welke maatregelen u neemt of pas uw website aan aan uw nieuwe bedrijfsmodel.